Z życia naszej szkoły

[2005/2006] [2006/2007] [2007/2008] [2008/2009] [2009/2010] [2010/2011] [2011/2012]

Wycieczka szkolna

W dniach od 4 do 7 czerwca byliśmy na 4 – dniowej wycieczce w Bydgoszczy, Toruniu, Biskupinie i Gnieźnie.
Pierwszym miastem, które zwiedziliśmy był piękny, zabytkowy Toruń. Widzieliśmy Krzywą Wieżę, Ratusz, pomnik Mikołaja Kopernika. Zwiedziliśmy Dom Kopernika,w którym znajduje się wiele pamiątek po wielkim astronomie. Na Starym Mieście widzieliśmy pomnik psa Filutka, przy którym chętnie robiliśmy sobie zdjęcia. Każdy z nas kupił słynne toruńskie pierniki. Spacer po Toruniu zakończyliśmy przy ruinach zamku krzyżackiego.
W drugim dniu zwiedzaliśmy Bydgoszcz. Przechodząc przez most podziwialiśmy rzeźbę, zawieszoną na linie nad rzeką Brdą. Na Starym Rynku widzieliśmy Pomnik Walki i Męczeństwa, XIX- wieczne kamieniczki, okno w kamienicy nr 15, przez które codziennie wita wszystkich Pan Twardowski. Następnie przewodnik zaprowadził nas na wyspę Młyńską. Tam podziwialiśmy Wenecję Bydgoską – piękne Kamieniczki nad rzeką, tzw. „Kładkę Miłości” i inne mostki.Dużą atrakcją był rejs Tramwajem Wodnym po rzece Brdzie. Po południu zwiedziliśmy Muzeum Mydła i Historii Brudu, dowiedzieliśmy się jak dawniej ludzie myli się, jak prali ubrania i dbali o higienę. Na bardzo ciekawych warsztatach każdy z nas własnoręcznie wykonał mydełko, które potem dostał na pamiątkę. Dzień zakończył się zabawami na terenie ośrodka oraz meczem piłkarskim pomiędzy drużyną z Bydgoszczy i Bielska – Białej.
Trzeci dzień rozpoczęliśmy krótką podróżą do Żnina. Stamtąd kolejką wąskotorową pojechaliśmy do Biskupina – osady sprzed 2700 lat. Po południu pojechaliśmy do Gniezna. Tam zwiedziliśmy Katedrę Gnieźnieńską, historyczne drzwi gnieźnieńskie oraz Muzeum Początków Państwa Polskiego.
Czwarty, ostatni dzień naszej wycieczki spędziliśmy na terenie ośrodka. Zostaliśmy zaproszeni na piknik i tam braliśmy udział w konkurencjach sportowych, w meczu siatkówki, oglądaliśmy występy artystyczne a nawet podziwialiśmy zwierzątka w mini- zoo: lamę, świnki, pieski.